Mazda je predstavila prvo samopuneće potpuno hibridno vozilo "mazda2 hibrid", koje tokom usporavanja i pri kočenju pretvara energiju u struju i čuva je u bateriji.
Taj automobil ima potrošnju (VLTP) goriva od 4.0-3.8 l/100km i emisijom ugljendioksida od 93-87 g/km, saopštila je Mazda.
Tokom usporavanja i pri kočenju, kinetička energija se pretvara u električnu energiju i čuva u bateriji visokih performansi.
Nivoom napunjenosti baterije stalno se upravlja putem generatora kojeg pogoni benzinski motor kako bi se uklonila potreba za punjenjem sistema iz spoljnog izvora.
Automobil kombinuje trocilindarski benzinski motor zapremine 1.490 centimera kubnih snage 68 kW/93 konjske snage sa električnim motorom snage 59 kW za ukupnu snagu sistema 85 kW/116 konjskih snaga.
Prilikom kretanja vozilo automatski radi u električnom načinu rada, dok se tokom normalne vožnje snaga raspodeljuje između benzinskog i električnog motora, navedeno je u saopštenju.
Podsjećanja radi, potpuni hibrid je po definiciji onaj kojem je omogućena vožnja vozilom koji koristi samo elektromotor. U tom slučaju elektromotor ima u pravilu barem jednu trećinu snage motora s unutrašnjim sagorevanjem. Dok kod delimičnog hibrida elektromotor služi samo kao pomoć motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.